Kassebassebu!

Idag fick jag tbx lite tentor. 2 restfrågor var helt chill! Typ hej 15 HP snart. Spex.

***
Haha, jag sitter och läser en artikel om kartsajter som tar bilder på gator. De hade fångat en del roliga grejer på bild, tex en kvinna som står och kolla in i ett fönster i göteborg, en kille som kissar i ett avgasrör i Vancover osv. Sjukt kul juh. Annars är en bild från Nya Zeelands huvudstad Wellington bäst. Där har kameran lyckats med konststycket att filma en krock och en kvinna i bar överkropp, på samma gång.

Snacka om att kunna skildra den nakna sanningen.

***
Det är väll ett jävla snack om att Irland blev "rånade" på en VM plats av domaren Martin Hansson. Men var det han som fuskade eller? Sandlådenivå. Högst!
Fotboll är, som all annan idrott, en bedömning sak. Sen ser inte man som domare allt. Gå och lägg er med mordhot osv. pinsamt värre.

***

Här kommer dagens inlägg om ledare, ännu en dålig förebild:
Det var under Vikinglinecup i Falun 2007, jag och en kollega har just blivit avlösta av två kvinnliga domare. Matchen gick mellan 2 stycken lag för pojkar födda 96 (11 år vid tillfället).

Det händer en situation bakom ett av lagens mål, och spelaren som gör detta blir utvisad 5 minuter. Då brister det för tränare som högt och tydligt skriker "Vafan gör du jävla hora" och stirrar en av domarna i ögonen. Givetvis fick han rött kort och ombads lämna hallen, vilket han svarade med "Tror du jag bryr mig i vad ni säger?".
Då bad en av domarna mig att skicka ut han, vilket jag gjorde med glädje. Han gick direkt jag reste mig, men hade han inte gått hade jag vart berädd att bokstavligt talat bära ut han i snöstormen.

Han coachade inte mer under den tuneringen. Laget förlorade dessutom eftersom de fick spela med 2 man mindre i 5 minuter. Mr. Bright guy.

***
"Glo på moviebox och dricke bärs!"


Shoosvejs! Joacim




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0