Flying water?

Jaha, dax att köra igen då! Eftersom folk läser bloggen. Tack för uppmunrandet Martin och Becca :)

***

I helgen så dömde jag en match i Skara, den slutade 53-2. Jämt och bra det där.

***

Läste en artikel om gäng som våldtar killar i Peru. I artikeln stod det "Medlemmarna faller gärna för hur gruppen trycker denne". Någon mer än jag som tolkar det som något helt annat? :D

***

Läste på "leksandsbloggen" att författaren drog upp lite skräck exempel på ledare inom ishockeyn som betedde sig illa. Tänkte därför ta upp några exempel på både bra och dåliga ledare som jag stött på inom min karriär som domare. Blir en per inlägg.

***

Först ut får bli de dåliga ledarna.

Den första ledaren stötte jag på när jag dömde Örebrocupen i Innebandy. Ledaren (För ett pojklag födda 93) blev skogstokig när hans lag fick "ett felaktigt frislag" emot sig bakom måtståndarnas mål. Han svor lite sen var det bra, så jag struntade i honom. 2 minuter senare gör motståndar laget mål. Då brister det för herren. Jag ser hur han tar upp en vattenflaska, och sen SMACK. Rakt ner i golvet.
Ridå, 2+10, upp på läktaren med honom. End of story tycker man, men icke. När han kommer upp på läktaren så börjar han skrika och gorma igen. Så vi skickar ut han ur hallen. Men tro ni han gick ut? Nej.

Det hela slutar med att andra ledaren för laget blir fly förbannad och värkligen sprintar över planen och skriker
"Gå ut eller så får du gå hem till Göteborg. Du skämmer ut hela föreningen". Snacka om applåder och jubel det blev.

***

"- Vet du inte vart Hedemora ligger?
- Geometri har aldrig vart mitt starka ämne"


Shoosvejs Joacim

Kommentarer
Postat av: Johana

braa fortsätt skriva du skriver sjukt bra :D och roliga saker :D

2009-11-16 @ 22:13:36
URL: http://joojisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0