Den blomstertid..

Fredag, underbara fredag! Hejsan bloggen, idag har jag inte gjort så mycket. Har lagat lite mat och vart ute och gått, inget mer märkvärdigt. Men det en sak som jag hatar, det där jävla brandlarmet! Den går varje gång man öppnar ugnen, även om maten INTE brinner, så tjuter skiten. Helt idiotiskt.

Igår så förstod jag hur omusikalisk jag är egentligen. Jag pratade i Telefon med Rebecca (Som spelar en stor fiol som står på golvet) och på msn med Emmie (Som går Estet musik). Det snackade om hissar, bissar, 1/16 dels noter, A-B-E-H toner osv. Jag fattade typ, ingenting!

Men jag blev att fundera lite, vad är musik? Efter många timmars (eller ja, egentligen var det några minuters) tänkade kom jag fram till detta:

Musik bör man kunna beteckna som en konstform, och då den både är färglös och oftast luktlös så är det nog lämpligast att avnjuta den med öronen. En synonym till musik bör  kunna vara "organiserat oväsen", speciellt sådanna band som Slayer, Static-X och Slipknot. Ofattbart att deras låtar kallas musik.



Shoosvejs! Joacim










Kommentarer
Postat av: Patrik

Hur understår du dig att säga att Slayer och Slipknot inte är musik? Vet hut! :P

2009-10-09 @ 18:20:23
URL: http://amandaundpatrik.blogg.se/
Postat av: Jocke

För att det låter som om de lider av någon kronisk magsjukdom! :)

2009-10-09 @ 18:23:59
URL: http://lifeofjoacim.blogg.se/
Postat av: Sara

Wow, vilken skrivertalang du är :D

Du vill inte länka min blogg bland dina "länkar" här på bloggen^^

2009-10-11 @ 11:06:05
URL: http://sextonvitsippor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0