Felanmälan.

Jag har varit ledig idag, och vad passar inte då bättre än att laga mat? Jag kände för något riktigt exotiskt, något som skulle ta timmar att göra, många orientaliska smaker.... Så det blev att jag stekte några fiskpinnar! Snacka om gått det var!
Men det var inte det som inlägget ska handla om, utan det mystiska "felet" på min spis...

Så här steker man fiskpinnar enligt mig imorse:
1. Man lägger smöret i stekpannan ställer den på den platta man tänkt använda, invänta smältning!
2. Sen skall man lägga i fiskpinnarna och vända på dem lite sporadiskt, sisådär med 2-3 minuters mellanrum!
3. När de är gyllenbruna är de klara, hur svårt ska det vara?

Tillräckligt, för mig!
Jag var klar med punkt ett,  men tamefan, smöret smälter inte. Så jag kollar att stekpannan står på rätt platta, vilket den gjorde. Jag kikade proppskåpet, en propp kanske hade gått? Men icke. Jag kollade till och med att sladden till spisen satt i väggen, vilket den givetvis gjorde, vem skulle dragit ut den? Då tröttnade jag! Jag ringde mitt bostadsborlag, Eidar, och skulle göra en felanmälan.

Hon som svarade var jätte trevlig och frågade om namn, lägenhetsnummer och ärende. När jag talat om att spisen inte fungerade så blev hon tyst, sedan frågade  hon om jag slagit på plattan, vilket jag självklart gjort. NOT. Hon hittade felet utan att ens titta på spisen, jag letade i en kvart. Det var sjukt pinsamt, men jag tror folket på bostadskontoret Kronogården hade en rolig arbetsdag iallafall.

Så efter dagen ser min lista för hur man steker fiskpinnar ut såhär:
1. SLÅ PÅ PLATTAN!
2. Lägg smöret i stekpannan och invänta smältning.
3. I med fiskpinnarna.
4. När de är gyllenbruna skall de förtäras.

Hur svårt ska det vara?

Shoohej! Joacim

Kommentarer
Postat av: Karlsson

Haha, smidigt av dig ;D

2009-10-07 @ 23:47:48
URL: http://nopyjamas.blogg.se/
Postat av: Johanna

Lyckat sötnos :)

2009-10-08 @ 22:10:01
URL: http://joojisen.blogg.se/
Postat av: Ira

Måste ju bara säga att det var det roligaste jag läst på länge! Fan vad bra gjort :p

2009-10-10 @ 00:06:34
URL: http://craveontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0