Bells of freedom!

Tjenare. Hysterin är fortfarande total efter snön som kom i helgen, dock väldigt roligt att läsa om.

Att tex Aftonbladet skriver "EXTREMVÄDRET" med en krigsrubrik är kanske inte så konstigt, detta väder tycks påvärka 8.999.999 svenskar, ja sen är det jag som gillar att läsa om rabaldret.
Det bästa är iallafall att de använder samma rubrik till att Zlatan Ibrahimovic får böta 50.000 kronor till sin klubb Barcelona för att han åkt skoter, det var tydligen något med skaderisken. Men seriöst?

*****

Angående snövädret så kollade jag runt lite på Facebook efter några kul kommentarer. Jag fann dessa;

"Om SJ skött tågtrafiken under andra världskriget hade aldrig förintelsen ägt rum"
"Jag tror snön är ett nazistiskt påfund! Bara för att få sätta upp "Varning för ras" skyltar"
"Jaha, då har vår kära arena gått sönder. Jag blir rasande" (Angående att Arena Vänersborgs tak rasade in)

Mycket roliga kommentarer! Nästan SNÖpligt att man inte kom på någon själv.

*****

Igår läste jag en artikel om en kille som köpt hasch i Eslöv, han blev missnöjd och gick raka vägen till Polis stationen för att reklamera det "preparerade" knarket som, han trodde, ha blivit blandat med LSD.

Citat från artikeln: "Inför ögonen på de häpna poliserna berättade han att han hade rökt hasch i tio år, men kände sig rökt på den senaste leveransen. Varpå han tog fram en provbit som han ville få analyserad"

Det absolut skönaste är att en polis säger att detta kanske kan räknas som misshandel. AVDELNING; Hahahahahahaha *Andnings paus* hahahaha är det ett skämt eller?

Då måste det vara falsk marknadsföring om man får hem en snygg tjej som är kass i sängen? typ`?

*****

Angående aborter, från ett ämne till ett annat. Det kan väll knappast räknas som mord? Jag menar, om det är så att det gör det så sysslar miljader killar med massmord varje dag.

Kristendomen är en skön religon tycker jag. Man ska inte ha sex före äktenskap säger denna. Hej och hå. På svenska heter detta äktenskap "Giftmål". Är det något man vill? Typ nej. Det hörs redan på namnet att det är något man ska hålla sig borta från.
Gift är farligt.

*****

Nu fick jag en annan tanke. Stackars troende och laglydiga kristna kineser alltså!

Varför är det synd om dessa undrar ni? Jo,
1. Först får de inte ha samlag före äktenskap enligt bibeln.
2. Eftersom kristendomen föredömer preventivmedel är dessa uteslutna.
3. Sedan är det ett barn politik i kina, detta säger att om den förstfödda är pojke får inte familjen skaffa fler barn. Är det en flicka får de en chans till.

Ett rätt knäckande senario. Bröloppsnatt, du blir av med din oskuld och tänker "YEEEEEEEES! Äntligen får man ligga." Dagen efter blir någon av er sjuk, och blir liggande i några veckor. När denna blivit frisk upptäcker ni att tjejen är gravid. Nio månader senare föder hon en pojke. Undra hur man skulle tackla det? Skulle man chansa eller bara leva i celebat resten av livet? Tur att man inte är kines


Over N Out Joacim

Kommentarer
Postat av: Tommy

Fan vilken skön blogg :D keep it up! :)

2010-02-22 @ 21:50:32
Postat av: Linnéa

Hm, rolig syn du har på kristendomen ibland... Sen att du lägger dit en massa måsten är ju ännu roligare! :P Som kristen får du väl göra vad du vill, sen däremot så står det att allt inte är gott/bra för dig, men det är en annan sak...aja, jag ska sluta dryga mig. Kände bara att du såg allt lite väl svart och vitt...

2010-02-22 @ 22:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0